onsdag 22 oktober 2014

Dagvilsen

En sak som jag trodde skulle bli bättre när jag började jobba va att hålla reda på vilken dag de är. Men nä, de har blivit värre!! Jisses, trodde inte de va möjligt ens. Men blandar ihop dagarna totalt :) 
Onsdag idag alltså o 3e dagen med em skift. Delade tycken om de.. Positivt är att jag kan ta de lugnt med barnen o mysa på morgonen. (Ja bortsett från idag då de har sprungit runt som kossor som precis blivit släppta på våren) men sen ser jag dom ju inte mer den dagen efter jag lämnat på dagis kl11. De sover ju när jag kommer hem. 
En annan grej är att jag på fm har energi till att göra saker oxå, som igår få städade jag. 
Barnen behöver oftast inte gå så långa timmar på dagis utan blir 4 timmar de dagar som J inte jobbar em samtidigt. Som idag men då har vi snälls faster Noren som går o hämtar barnen kl17 :) tack hjärtat, vad gjorde jag/vi utan dig?!?❤️
Jag får tydligen även tid till att blogga.. Eller är de nån tillfällig topp jag har fått igen? :)
Sen har vi ju nackdelarna.. Lite tid med barnen, inte hemma förräns till kvällen , stressiga morgonar o tidiga morgonar.
Kanske blir bra sen när de blir lite mer blandat under veckan istället för raka veckor med fm o em. 
Trivs iaf som sagt bra på jobbet o jag tycker de är kul. Det enda är att jag blir lite irriterad på mig själv att jag inte har mer sälj.. Sitter ju ändå på deras säljavdelning! Men men de kanske släpper de med o jag kanske blir mer duktig på att sortera ut kundserviceärenden lite fortare.. Många av dom kan ju inte ens jag fixa till åt kunden. Jaja förhoppningsvis så blir de bättre o fler sälj per dag helt enkelt:)
Idag när jag lämnat barnen på dagis då ska jag iväg på lunch hos Malin innan jobbet :) 
Sen hem o titta hur barnen har skött sig mot faster :) blir nog att vi tittar på nåt serieavsnitt med innan J kommer hem o tar över tvn, haha ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar